Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, September 02, 2008

The quest

Hari Sabtu lepas aku teringin sangat nak makan sub chicken. Ala dok tengok iklan saja memang la teringin. Ada satu kedai Subway yang halal di Glasgow, tapi aku cuma dok dengar cakap orang saja la. Belum penah sampai pun. Lepas nonton Miss Pettigrew Lives For A Day, aku pi solat zohor kat opis sebab SUMSA berkunci pulak. Aku kira-kira sempat lagi kalau nak gi makan sebelum ke jemputan makan jam 5 nanti. Sebabnya tak mau ler gi makan dengan perut yang tersangat lapar. Mesti banyak ler aku makan nanti. Naik bas 38, ingatkan subway halal tu kat Shawlands. Aku dah tanya member la, dia cakap Shawlands tu jauh. Last-last, terlajak sampai ke zon 4, dah masuk East Renfrewshire.


Patah balik tu dah lewat, jadi aku terus ja ler ke jemputan jamuan memanaskan rumah Zaa. Pulak tu, bertukar-tukar bas. Nasib baik sampai jugak. Kempunan ler aku nak makan sub chicken tu. Tapi terima kasih la kepada Zaa, bersungguh-sungguh aku makan sebab tersangat lapar.

Esoknya, hasrat nak makan tu tetap ada. Dah dapat alamat kedai Subway halal tu, semak peta bas di Glasgow nak pastikan nombor bas yang betul. Lepas asar je aku terus keluar rumah. Keputusan yang sungguh spontan. Dalam setengah jam lepas tu aku dah sampai ke destinasi. tak sangka dekat je. Ntah macam mana aku boleh tersesat jauh ke Renfrewshire, nasib baik sempat pulang ke pangkal jalan. Kalau dak tak pepasal je kena bayar tambang lebih, sebab kad bas aku boleh guna untuk zon 1-2 je.

Akhirnya jumpa jugak ngan kedai ni..

Errkk...bukan semua aku punya..tolong belikan untuk orang lain juga
Naik bas yang sama pergi dan balik

Lepas nak kena gi kedai Islamic Relief ni pulak..tengok depa perlukan volunteer ke tak

1 comments:

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Salam,

Kalau masuk charity shop islamic relief - tolong ambil gambar bebanyak interior dalamannya ya!