Tuesday, February 14, 2012

Jeng jeng jeng.....


Dapur dah siap. Yeay! Tapi salur gas tak beli lagi sebab tak dan nak pi cari yang panjang 3.5 m. Yang biasa ada kat kedai 2.5 m saja. Lebih panjang sebab tong gas tak letak bawah dapur, sebaliknya letak kat hujung kabinet. Ruang tak sesuai, maklumla nak letak rak pinggan mangkuk kat bawah tu. Mujur ada dapur letrik, jadi ada jugakla masak-memasak. Lepas tu oven pun ada, boleh la bakar-membakar dan panggang-memanggang. Lauk-pauk dan sayur-mayur saja la. Kuih-muih tak try apa lagi pun. Jadi buat masa ni tak ada lagi la paparan resepi. Insya Allah pada masa yang sesuai untuk memulakan aktiviti, boleh la letak. Setakat ni dok makan ikan/ayam bakaq, sayoq kukuih, nasi goreng dan megi. Takkan yang tu pun nak kena bagi resepi kan? Ekekekeke....