Monday, September 19, 2011

Sawang

Dah lama tak merepek di sini sambil membuat orang lain jeles dengan pelbagai menu makanan hahahahahaha

Aku dah berada di bumi tercinta, dah mula bekerja walaupun masih belum rezeki untuk menamatkan pengajian. Dah lebih tempoh maksimum pun masih lagi merangkak-rangkak. Belum rezeki! Balik sini mujur opis di ulu, aman jugak hidup tak perlu berjumpa sesapa yang tidak diingini. It's hard. Bukan mudah memahami hikmah dalam ujian kehidupan.

Heh, cerita pasal makan lagi best kan? Jadinya, bila nak mula masak-memasak lagi? La.... kalau semua sibuk masak sapa pulak nak memajukan industri gerai dan kedai makan kita kan. Malas sungguh nak masak, tapi terasa sangat tak berbaloi membayar harga makanan dengan kualiti yang diterima. Malay dilemma betul! Tapi bulan posa hari tu puas hati la, makan murtabak home made masa buka posa ramai-ramai adik-beradik aku. Well, tukang menebar dah ada kan, dah tentula kena ada murtabak hehehehhehe Masa raya pulak banyak la pak tam dapat kontrak katering, jadi selaku pembantu dapur kontrak, kenyangla aku makan nasi minyak.

Kotak-kotak barang masih menumpang di setor, belum sampai ke Changlun lagi. Rumah aku pun belum diduduki, Insyaallah minggu ni boleh la masuk kot. Agak ngeri jugak la kan, 6 tahun rumah tu kosong tak pernah diduduki. Harus aku berjaga malam mengaji surah al Baqarah nanti. Dapur di rumah pun takdak, berdapur di kedai saja la nanti. Kabinet dapur pun belum dibuat, masih dalam pencarian kontraktor yang sesuai. Masak belum tentu yang penting dapoq musti la lengkap dengan segala mesin dan gajet, bersusun kat atas para tu, kan kan kan? hahahahahhahaha