Free Delivery on all Books at the Book Depository

Thursday, September 25, 2008

Yeay!

Dulu masa mula-mula nak mai Glasgow ada la yang tanya nanti-nanti nak balik cuti dak. Pastu dengan penuh sombong angkuh dan takbur aku bagitau tak mau balik. Rupanya tak ke mana pun, mai tahun 2006, awai tahun 2008 aku pun balik bercuti lepas buat pembentangan persidangan.

Memandangkan dah balik bercuti, aku pun masa nak ke sini hari tu bersemangat ler membungkus ikan, cili, udang dan sotong kering, ikan bilis, keropok, milo, megi dan macam-macam bahan kering untuk stok 2 tahun. Konon-konon la tak mau balik dah lepas ni. Beg aku hari tu penuh ngan segala yang kering, semua aku bungkus dalam kertas, masukkan dalam plastik siap letak daun pandan lagi. Alhamdulillah selamat sampai umah.

Ni stok makanan tak abih, aku dah nak balik lagi. Ada jugak terasa malas nak membuang duit dan masa balik kampung, nak travel saja dah habis 3 hari. Tapi nak kata pa, duk sini pun nanti duk sorang-sorang jugak. Takkan nak pi menempek kat umah orang macam sendiri takde rumah kan. Nak tengok wayang, harusler muntah dok menengok wayang selama universiti bercuti nanti. Rasa malas sungguh nak menghabiskan musim sejuk yang suram di Glasgow ni, hujan berpanjangan, sejuk lagi. Jadi, untuk sesapa kat Mesia tu, bersyukurlah dengan apa yang ada.

2 comments:

khairyn said...

saja je tau!

sedey ni huwaaaaaaaa!
erk! Nak order apa ek? kekekeke

akuatik said...

nak mekdi sejuk gedi, hidangan besar dibawa khas dari mekdi klia hahahha