Free Delivery on all Books at the Book Depository

Sunday, September 21, 2008

Festive souvenirs

Memandangkan ada desas-desus katanya makanan dah tak boleh pos lagi. Aku suh Kak Fah tulis description kat borang tu as 'Festive Souvenirs'. Kak kata staf pejabat pos tu pun tanya menatang pa festive souvenir tu. Dia bagitau, " Saya pun tak tau la depa pesan suruh tulis macam tu, saya tulis saja la." Tahun lepas dia tulis ja 'Food', pun lepas jugak. Jadi aku pun tak pasti la bila orang cerita makanan takleh pos tu, betul ke tak kisahnya. Kesimpulannya, kuih raya aku dah sampai. Ada tart nenas dan biskut gajus seperti tahun-tahun lepas cuma tahun ni tart amik beli daripada orang lain...keras sikit kuihnya. Ada karas, biskut apa ntah oat ka susu tepung, pastu satu lagi biskut tidak dapat dikenal pasti, rempah peket dan obelet. Kak kata dia dah beli batang buruk sekilo, tapi lupa nak masuk dalam kotak huhuhuhu...

Sila-sila jamu mata..

Pecah taperwer kaler-kaler ni..kak kata dia beli khas untuk pos kuih kat aku..nampaknya kena pakai yang biasa putih tu ja

Feberet aku ni..karas
Hat dalam taperwer merah tu tak tau kuih apa..tahun ni baru dapat..tapi sebelah dia biskut gajus..feberet aku jugak..tiap-tiap tahun kak pos


Aku kirim rempah kuzi, tapi dia tak jumpa, jadi dia pos yang ni huhuhu
Aha...untuk orang Armadale buat apam senyum hehehehe

5 comments:

iina said...

mau aku serbu umah ko raya nie hehehhe... ke ko yg serbu umah aku ekkk?? walaupun raya ko takde kat glasgow hehe.. kuih raya tu tgl ler sikit2 utk aku.. ;)

Mimiamilia said...

kalau carik rempah kuzi kat kedah tak jumpa laa.kena pi kelantan kot..

akuatik said...

iina,
sila2 dtg umah aku..tadak kuih kita makan digestive ke, rich tea ke, coklat ke...kira biskut ler jugak hehhehe

mimi,
katanya adabi ada keluarkan kuzi, kalaun adabi mesti pasarannya meluas gak kan..

khairyn said...

yay! obelet.

err... nanti kita cuba try test buat apam senyum tu hahahaha Bila mau bawak ke rumah Armadale daaaa?

leyha said...

apam senyum oh apam senyum...:)

*battling eyelash to Khairyn*