Free Delivery on all Books at the Book Depository

Monday, March 24, 2008

The restless mind

Your mind is in a restless state, which only travel could satisfy


Kata fortune teller aku melalui fortune cookies semalam. Aku mengadakan sedikit majlis makan malam liar menyambut ulangtahun diri sendiri. Dah lama sebenarnya tarikhnya, tapi kata orang dulu-dulu, biar lambat asal selamat.

Ahli majlis senat 6 orang; orang rumah aku mestila kena bawak sekali, Khairyn, Mimi, Sue dan Leyha. Bertempat di Lemon Tree (makanan Cina), kami berkenduri sakan. Pertama kali mengunjungi kedai makan tu, sudah dibuat bagai rumah sendiri. Makan dan borak-borak seolah kedai tu ditempah untuk kami berenam saja. Oh, ada sedikit kelecehan kedai ni. Hanya wang tunai diterima untuk bayaran, selain makan luar tak dibenarkan dibawa masuk. Kalau agak-agak nak masak sendiri sila makan di rumah saja, atau gi berkelah di Glasgow Green huhuhuhu

Lepas 2 jam, orang pun dah makin ramai. Takkanla nak sembang macam kat kedai mamak pulak kan. Khairyn cadangkan aku dan orang rumah pi rumah dia untuk menyambung sembang, lagipun malam masih muda. Tapi orang depan aku dah pandang semacam je, tanda tak mau la tu huhuhu. Terpaksa ler ikut kata orang rumah, kami berpisah di depan kedai selepas membaca ramalan tuah masing-masing. Macam kena je dengan setiap orang yang dapat tu. Tapi janganlah dipercaya sangat akan ramalan tuahmu itu Khairyn, walaupun aku tiada sebarang halangan untuk bawak ko ikut serta dalam pengembaraanku mencari ketenangan minda itu. Mimi, Khairyn dan Sue katanya ikut Leyha balik, aku pulak terus balik rumah walaupun bertentangan dengan kehendak hati, sabar sabar sabar je la...

2 comments:

khairyn said...

aku sanggup pecahkan seribu fortune cookies dan baca seribu alasan sekalipun sekiranya hasilnya aku dapat ikut berjalan wahai si restless soul!

wakakakakaka

akuatik said...

memandangkan fortune cookies ko pun aku yang makan, apa kata kita combine saja jadinya kita adalah the restless minds who travel to find a new romance hahahahahha

ok tak cadangan aku :)