Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, March 18, 2008

Harga sebuah populariti

Aku semakin yakin dengan keputusan aku untuk tidak mencari populariti dan glemer haram. Ingatkan Irish International Universiti saja yang scam, rupanya ada lagi yang lain.

Kali pasal MB Perlis. Baru saja angkat sumpah petang Isnin 17 Mac 2008. Aku memang sejak namanya disebut-sebut aku terus bertanya sama ada dia ni bekas pensyarah ke. Memandangkan berkelulusan PhD, dan biasanya di Malaysia ni yang selalunya belajar sampai Pandai habis Dah ni adalah pensyarah yang dipaksa oleh universiti masing-masing untuk belajar demi memenuhi keperluan akreditasi. Pernah dengar Newport University Malaysia? Aku tak pernah dengar, aku cuma pernah dengar Nottingham, Monash dan Swinburne yang buka kampus cawangan di Malaysia.

Gambar para graduan dari Newport University Malaysia disini.

Disini pulak blog yang bercerita tentang kesahihan ijazah tersebut.

Dan aku cuba merayau di laman web interaktif JPA, mencari senarai nama universiti yang menerima akreditasi JPA/LAN.

Kalau ditengok senarai nama graduannya, ada beberapa nama yang aku kenal. Malangnya fail pengiktirafan kelayakan JPA tak tau pun pernah pasal universiti ni. Tapi rasanya hal ni akan tenggelam macam tu saja nanti.

0 comments: