Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, March 25, 2008

Bengong!

Considering the importance of understanding customer requirements in designing new products, a decision support system is required to provide alternatives for a design engineer to gain insights into every design solutions. The support system helps the design engineer by capturing customer needs into product design specifications. There are three different tools used in this process; Quality Function Deployment (QFD), Analytical Hierarchical Process (AHP) and Fuzzy Set Theory. QFD is a comprehensive system aims at satisfying customer requirements by translating qualitative requirements into quantitative product design specifications. However, QFD itself is unable to prioritise the requirements, hence AHP and Fuzzy Set Theory come into use.

Huh!

5 comments:

Mimiamilia said...

selamat membengongkan diri.

sekian, terima kasih

akuatik said...

mimi,
itu saja summary dari satu paper yg mampu kufahami, yg lain semuanya chi, lambda, omega, si, phi, matriks, vektor, fungsi dll huhuhuhu

khairyn said...

tata

aku akan pergi meninggalkanmu

jaga diri baik-baik ye


wakakakakkaak

p/s - gambar 'bukan aku' tu sapa? :)

Mimiamilia said...

nak jawab..nak jawab..tu gambar rahimah rahim...
aku tau la hari tu kau baru berjiwang dgn lagu dia. tup tup..wajah pun dah berubah menjadi dia.hehehee

akuatik said...

khairyn,
sampainya hatimu
meninggalkan kan kusendiri

huhuhuhuhuh
selamat berkelana ke ibu kota, aku jugak yg duduk di kampung tak sempat nak gi ibu negara kita...jangan lupa buah hati untuk aku huhuhuhu

mimi,
ya betullllllll hahhahaha tetiba teringat lagu dia dan muka dia yg macam aku tu huhuhuhuhu