Free Delivery on all Books at the Book Depository

Wednesday, April 30, 2008

Hujan batu di negeri orang

Semalam hujan turun dengan lebatnya. Siap ada kilat dan guruh semuanya. Hujan ais pulak tu.


Masa pagi cuaca baik saja. Elok jam 3 lebih masa dekat-dekat aku nak kena keluar pi kerja tu la ujan lebat. Malasnya nak berhujan. Tapi kena la pi jugak. Ingatkan ujan biasa saja. Rupanya ada ais. Huhuhuhu basah kuyup, pakai pulak sportshoes nasib la pakai jeket yang raincoat tu. Sejuk tak terkata ler. Kalau pakai kot labuh tu lagi teruk. Ni tengah pertukaran musim rasanya. Kena hati-hati tak boleh demam atau batuk lelebih takut cik asma datang singgah.



Dental hospital yang bangunan lama pun banjir. Aku sampai terpaksa keringkan semuanya baju,jeans, jeket,stokin, kasut kat radiator, tapi mana ada derang ni pasang radiator, aku la yang pasang. Dah tu lupa nak tutup pulak masa balik tu, habisla semua orang kepanasan dalam changing room tu pagi ni. Tapi takde la kering mana pun. Baliknya kutelan lemsip 2 biji, harap-harap takde masalah.


Ok geng, benda alah ni ada kat umah aku, diterbangkan khas dari Dubai. Aku tak gemar sangat makan benda ni. Sapa nak angkat keyboard huhuhuhu..

3 comments:

Mimiamilia said...

Nak! Nak! seisi rumah di armadale path musti nak punya..

leyha said...

Err..Penghuni Duke St dilupa jangan..:D

khairyn said...

Simpan simpan!!!

kami suka cokelat apatah lagi disaat kami semua tengah tensi!!!

psstttt... aku macam nak bermalam kat rumah kau malam senin ni bleh ke? Tak kerija pagi maaaaa