Free Delivery on all Books at the Book Depository

Wednesday, September 30, 2009

Leceh

Sejak minggu lepas aku dok try beli mobile baru untuk menggantikan mobile lama yang bakal berakhir kontraknya minggu depan. Tambah-tambah lagi free minutes mobile lama pun dah abih, extra charge dia mahal la.

Kat sini kalau nak deal yang murah beli la kat Internet. Aku beli kat Dial-a-phone selepas dibanding-bandingkan dengan web lain aku rasa yang ni la paling menarik dealnya. Kat sini perhubungan dengan bank amat penting, kalau beli kat Internet depa akan tanya delivery address sama ke tak dengan billing address. Billing address tu alamat yang kita bagi kat bank la. Aku pulak tak sempat nak tukar address untuk bank utama aku, dengan kad kredit dan debit yang dah nak tamat tempoh tu lagi. Percubaan pertama membeli aku amik pekej Voda. Orang lama dalam industri. Tapi pengalaman pengguna Voda cakap service tak berapa bagus dan dengan Oren yang ada offer lebih murah, aku terus call untuk kensel pembelian.

First order cancelled, aku pun mengorder henpon yang sama tapi dengan servis Oren. Dua hari lepas tu aku check update dia kensel order. Aku tak terfikir nak call tanya, sebab ingatkan dia silap ingat aku nak kensel dua-dua order kan. So, order lagi sekali. Kali ketiga pun kensel jugak. Terus la aku call. Rupanya dia cakap service provider ada limit untuk customer ikut zon poskod. Huh! Ada pulak camtu. Sukati la kan kalau satu poskod nak pakai berapa pun. Aku rasa out of stock la tu.

Since dia cakap limit ikut poskod kan, aku try order lagi guna alamat umah lama. Kali ni problem masa nak confirm pembayaran tu, kad kredit baru aku tak diterima. Tak penah guna lagi sejak dapat kad tu beberapa minggu sebelum ni. Jadinya, buat la payment guna kad yang bakal expire bulan 10. Pe nak buat, delivery address kena sama ngan address bil kan. 3 hari lepas tu aku check order kena rejek pasai fail credit checked. Adoi la...Sampai ntah berapa kali la order aku kena rejek, last tu kena pakai alamat rumah baru, tapi cari pekej lain. Mahal sikit pun tak pa la. Excited gila masa dapat email depa yang cakap 'your order has been successfully processed' tu hahahahaha

Akhirnya sampaila mobile pada tarikh yang dijanjikan. Aku pun apa lagi kelebet sana sini la. Siap dah text beberapa orang bagitau no tepon baru. Pastu, sekali call kena barred pulak. Nak kena register SIM rupanya. OK, lepas register dia cakap call barred sebab derang takde aku nyer proof of address, jadi aku kena fax kat depa. Hari ni aku pi la kedai Oren tu, nak minta depa faxkan proof of address. Masalahnya, aku nyer permission to reside kat sini tak diterima. Council tax statement pulak takde la sebab aku bukan main tenant. Utility bill pun takdak sebab semuanya aku buat paperless, nak jimat duit la katakan. Pastu, bank statement. Mana ada bank statement, aku kan baru saja pindah ke sini. Dia cakap takleh nak buat pa, kena tunggu ada bank statement baru leh proceed. Sudahnya, ada henpon baru pun tak guna jugak huhuhuhuhu

2 comments:

Anonymous said...

patutla tak reply sms amang..:)

akuatik said...

tak dapat pun sebenarnya amangnyer sms tu