Free Delivery on all Books at the Book Depository

Saturday, September 26, 2009

Rumah baru

Aku dah pindah ke rumah baru. Ni dah seminggu lebih, masih ada beberapa kotak yang belum dibuka. Rumah memang la berselerak. Yang dah dibuka cuma barang-barang dapur, beg baju dan keperluan seharian, kotak-kotak dokumen. Baju-baju yang jadi alas untuk kotak-kotak pun masih berada dalam kotak. Nak kena beli rak untuk almari baju yang takdak papan shelf tu. Mungkin beli kotak plastik yang ada roda tu saja. Dah tengok kat katalog Tesco tapi reviewnya tak berapa memuaskan. Jadinya masih mencari lagi la. Satu rak plastik beroda dan dibeli untuk barang dapur.

Petang sebelum raya pun aku menumpang orang ke IKEA, cari rak buku. Tak memuaskan hati jugak. Ada yang murah tapi kena angkat sebijik-sebijik tu la. Rega diskaun half price sebab display item. Kalau yang asal tu mahei la jugak. Balik IKEA tu aku ke rumah Khairyn untuk menikmati ayam panggang hidangan malam raya...dan tak lupa bontot ayam panggang bersalut maple syrup hehehehe

Raya pun dipenuhi dengan kunjungan ke rumah kawan-kawan. Harap pi beraya umah orang saja la...aku memang tak buat apa-apa pun. Aku la berkemas aku la yang masak. Dah penat mengemas malas nak masak.

Anyway, pindah rumah sangat la leceh. Internet pun baru dapat 2 hari lepas. Hari yang sama jugak anak menakan aku bertunang ngan orang Kelantan. Kendurinya bulan 12 nanti. Aku suka! Boleh la kerah menantu menakan aku masak nasi kerabu ngan nasi dagang nanti hehehehe....

0 comments: