Free Delivery on all Books at the Book Depository

Wednesday, September 09, 2009

Tak jadi pulak!

Semalam housemate aku bagitau tuan umah aku Asmat tak jadi pulak nak jual umah ni. Bengong sungguh mamat ni. Vanitha citer Asmat tepon dia, masa tu dia dah agak mesti ada pa-pa. Si Vanitha pun sebenarnya keberatan nak pindah sebab dia dah suka umah ni. Asmat sembang-sembang la tanya dah dapat umah ke belum. Pastu baru dia cakap dia tak jadi jual, sebabnya rega umah la ni tengah jatuh. Huk aloh! Aku yang tak de umah pun tau rega jualan umah rendah, takkan dia baru nak tau. Sebelum buat keputusan nak jual umah takkan tak survey dulu pasaran camna. Bengong!

Ni kali kedua dia buat camni. Sebelum ni masa aku nak masuk sini pun dia buat hal gak, petang sebelum kami angkat barang dia tepon bagitau tak jadi nak sewakan sebab nak jual umah ni. Sakit ati aku masa tu. Mana nak cari umah last minute camtu. Kat lastminute.com pun takleh dapat kalau punya last minute camtu. Terpaksa aku menumpang umah Khairyn yang lama. Lepas tu tiba-tiba dah dekat sebulan dia tepon balik si Vanitha bagitau tak jadi jual umah, pastu merayu suh duduk umah dia. Pasalnya, sama la, rega umah murah sangat takleh nak jual. Aku masa tu dah bengang giler, so aku bagitau housemate aku bagitau si Asmat dia kena angkut barang sebab kami dah pindah. Tu yang jadi gak duk sini. Tapi tu la, lemari baju aku dah nak roboh dibiar je, pintu dah pecah retu pun bukannya dia nak tukar, takat siap sapu woodfiller saja. Plaster bilik air pun tak sapu. Sambil lewa saja jaga umah.

Semalam dia siap tanya bulan 12 nanti balik mesia ke tak sebab dia sapu plaster la kot. Adoi, bengong sungguh! Kalau awal-awal lagi dia survey rega rumah kan senang, tak payah aku bayar sewa untuk 2 umah sampai 2 bulan. Boleh Vanitha cari housemate awal-awal lagi. Nak survey rega umah bukannya payah pun, berlambak-lambak ejen, kat Internet pun boleh dapat. Menyusahkan orang saja.

0 comments: