Free Delivery on all Books at the Book Depository

Wednesday, August 20, 2008

Fennel head

Hari ni kali pertama aku merasa fennel head (atau fennel bulb). Nak terjemah ke bahasa melayu pun tak tau. Kepala/tongkol/ubi jintan manis? Aku tengok mula-mula dok terbayang rasanya macam bawang. Agaknya sebab pengaruh rupa dia macam bawang. Tapi sebenarnya takde pun, sangat rangup, takde rasa. Tapi ada bau jintan manis la. Jadi, aku buat salad je campur ngan timun.


Dah lama teringin nak makan ikan, hari-hari makan ayam pun rasa jemu. Tu yang tadi gi kedai ikan, angkat salmon sekor..harusle tahan sebulan ikan tu. Jadi, menu hari ni adalah ubi ketela (keledek-ketela ni bahasa kampung aku) lenyek(ke lecek?), ikan salmon panggang dan salad fennel head campur timun.

2 comments:

Mimiamilia said...

hebat2 menu kat Charing X sekrang
ehehehe

akuatik said...

ahaa..aku terasa cam menu kat restoran yang charge mahal giler..walhal sempoi je nak membuatnya huhuhu