Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, November 03, 2009

Balik tak balik tak balik

Dua tiga minggu ni aku dok membelek web Emirates tu, cadangnya nak balik kampung la hujung tahun nanti. Mahai sungguh rega tiketnya. Seribu lebih. Kak aku yang sebelum ni dok cakap balik lambat sikit pun takpa janji balik, la ni dah bertukaq jadi "kalau mahai camtu tak payah balik la, simpan saja la duit tu." "Takpa la baju tu nanti-nanti saja la buat." Ada uniform tau untuk dipakai masa kenduri anak menakan aku nanti. Aku takla beriya sangat pasal kenduri dan baju tu, lagipun kalau aku boleh pakai pun baju tu, aku pakai masa kenduri saja la. Konpem tak pakai masa-masa lain dah.

Aku ada banyak agenda nak balik kampung ni. Tapi tu la, kalau la dapat rega tiket separuh rega kan bess. Bakal mak pengantin yang kedekut tu konpem la tak sudi menyeponser tiket aku sebab kalau balik pun tak dan kenduri jugak pasai kena pi tengok presentation student. Dan kampung aku berserta dengan list to do makan aku pun semakin berbalam-balam menghilang...

Kesian kat aku kan, anak yatim piatu sebatang kara di perantauan, nak balik tak terdaya, tak dak sapa pulak mai melawat...sob..sob..sob...

3 comments:

khairyn said...

podah! hang teriak ni ada sapa-sapa ka nak seponser penerbangan balik? hahaha

khairyn said...
This comment has been removed by the author.
akuatik said...

eksaited mengutuk aku sampai 2 kali komen...sob..sob..sob...