Free Delivery on all Books at the Book Depository

Thursday, November 05, 2009

Pulangkan...

Jatuh bertimpa-timpa gitu. Tiba-tiba ada pulak orang bekenan dengan purse hijau yang aku beli kat The Store Kayangan Square (the most happening place on earth) tu. Abih diangkutnya purse aku yang penuh ngan duit siling dan resit-resit pembelian, tapi sterling note pun ada gak huhuhuhuhu... dan jugak segala kad-kad bank, store card, NI, GHA, Tesco dan top up card (erkk ada gambar orang tu pun terhilang sekali, kalau tiba-tiba ada gambar tersebar ku pohon ampun awal-awal ye :), tapi kan gaya sekema belia 4B tu susah nak buat superimpose yang hehehehe). Alhamdulillah segala ID card, student card, library card aku letak asing dalam poket. Cuma lesen, kad NI ngan GHA card la

Untuk yang selalu ke SUMSA sila lah berhati-hati sebab orang luar macam bebas saja keluar masuk. Tadi sebelum masuk ke ruang sister, aku ada nampak budak lelaki kat luar tu dok berdiri kat luar, ingatkan plumber ke apa yang tengok paip toilet yang rosak tu. Terus masuk dan letak beg kat pantry (pant(r)y ni takde pulak sos lingham ngan kecap abc hehehe), masuk toilet. Kiranya berlaku atas kecuaian aku gak la, lain kali nak tinggal beg kena tinggal kat ruang semayang la. Takkan nak mengangkut beg masuk toilet macam pi surau kat mesia pulak. Nak masuk balik ke pantry budak tu pun kuar dari pantry tapi aku ingat dia masuk check paip. Takda perasan apa-apa sampaila tokey nasi kerabu sampai. Bila nak bayaq tengok-tengok purse tak dak. Utang je la duit nasi kerabu tu, ingatkan tertinggal kat opis. Balik opis pi mai pi mai cari tadak jugak, aku terus la balik umah dalam ujan lebat tu. Bila kat umah pun tadak terusla menalipon segala bank dan store yang aku ada kad tu. Aku memang pasti dah masukkan dalam beg sebab ada plan nak pi membeli barang petangnya, tapi nak kena buat dabel tripel check gak la kan. Pi opis balik, pi sumsa balik check semula. Ingatkan nak jumpa Imam mintak tengok CCTV sumsa tapi pejabatnya tutup. Pa lagi, nak beli barang duit tadak terpaksa la menalipon Khairyn hutang duit. Si semekin utang duit si semekin, BFF la katakan...ilang purse pun masih gigih lagi bersoping gitu huhuhuhu..nak buat camna hari ni je ada voucher. Ai dah bayar Khairyn, dah transfer duit sesambil menatap wajah pujaan dan mendengar lontaran suara yang meruntun jiwa itu heheheheh.

Lepas beli barang pulak pi la ke balai polis buat report. Kat sini reportnya lebih kurang ala-ala sekadar bagi info kita, in case kalau ada orang terjumpa barang kita pastu pi hantaq kat balai polis, boleh polis hubungi kita. Report pun ala lebih kurang saja, makcik tu cakap since kejadian tu baru lagi, mungkin kena tunggu la beberapa hari sambil mengharapkan ada yang jumpa dan pulangkan. Untuk sesiapa yang rajin bangun awal pagi tu tolong-tolonglah berdoa untuk aku ye, semoga dipulangkan segala kad dan lesen aku. Duit tu takpa la, walaupun bila dikenang-kenang aku rasa bolehla beli nasi kerabu 10 bungkus huhuhuhuhu..takpa amikla duit tu. Aku cuma nak balik purse dan kad saja. Oooooo pulangkan...oh pulangkanlah

4 comments:

Mimiamilia said...

wah, sian ko..
takper..bff ko kalau takde duit aku leh tulun lg.hik hik hik

akuatik said...

katanya berkongsi apa yg ada hehehehe

iina said...

aikk kat sumsa pun dah ada pencopet ke skrg nie.. ko kena wat report nie

akuatik said...

semalam nak report tapi opis sumsa berkunci...aku saspek org luar...selama ni takdak pun