Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, May 12, 2009

Kota dua benua

Dah dekat 2 minggu balik dari Isketambola tapi gambar-gambar baru saja dipindahkan daripada kamera ke komputer. Banyak sangat gambar, sakan memukul gambar sampai 2 kali bateri kamera habis. Nak letak semua kat sini lambat pulak jadinya nanti.

Landmark terkenal

Masjid Sultanahmet atau Masjid Biru




Medan Sultanahmet dan Aya Sofia di Istanbul Lama

Muzium Aya Sofia-Gereja di zaman Justinian, masjid di zaman al-Fateh



Aya Sofia lagi
Bisilica Cistern - Takungan air dari zaman Rom








Turki rupanya tanah asal tulip, patutlah banyak sungguh tulip di merata-rata. Tulip hanya diperkenalkan ke Eropah pada kurun ke 16 oleh duta kerajaan Uthmaniyyah ke sana. Masa ni baru ja lepas festival tulip kat taman ni.












Pintu pagar Dolmabahce Palace
Hiasan dalaman Dolmabahce Palace

Bangunan pentadbiran Dolmabahce Palace - Selamyik



Bot yang menjual sandwich ikan

Istanbul yang padat

Selalu amik gambaq bangunan dan bunga, ada la orang tu komplen sebab aku tak amik gambaq orang..jadi kali ni aku try amik gambaq orang Turki di Medan Taksim

Medan Taksim di Istanbul Baru


Jambatan Galata dan menara Galata di daerah Beyoglu, Istanbul Baru





Topkapi Palace

Rumah di pinggiran Bosphorus

4 comments:

Najmuddin Yusoff said...

Fuh! Teringin nak sampai ke Turki juga.

erm....

iina said...

wahh aku sendirik pun tak abis lagik upload gmbr dlm blog byk sgt heheheh ;)

izinni said...

takpe takpe ... nanti bila ada rejeki ... kita nak pegi jugak sana petik bunga tulip dengan solat kat masjid biru.

akuatik said...

mudin,
ada rezeki lebih gi la sana..cuma kos mahal sikit kat istanbul sebab kawasan pelancong..banyak yang tak tercerita dengan kepingan gambar

iina,
aku upload yang ni je la..yang lain tu malas..banyak sangat..nanti aku bagi cd untuk gambar dari kamera ko ye

izinni,
hahahaha ni pun aku rasa nak gi lagi turkistan ni..cuma nak ke tempat lain pulak