Free Delivery on all Books at the Book Depository

Monday, May 18, 2009

Gatal

Muka aku sangat gatal sekarang ni. Kegatalan bermula sejak di Isketambola. Hari kedua dah mula menggatal. Aku pun tak pasti sama ada sebab cuaca, pencemaran udara ataupun makanan yang tetiba mengejutkan eczema yang tidur ni. Balik Glasgow sekejap je baik, jadi balik dah. Leceh sungguh la...

Atopic eczema (aka infantile e., flexural e., atopic dermatitis) is an allergic disease believed to have a hereditary component, and often runs in families whose members also have hay fever and asthma.

Ketiga-tiga yang disebut kat atas tu ada kat aku, cuma asthma ngan hay fever tengah tidur la takde lagi yang mengejutkan. Kalau yang tu pun ter trigger tak jadi apa kerja la jawabnya.

Nampak tak pipi si comel ni...macam tu la pipi ngan dahi aku sekarang ni. Kering dan gatal :(

2 comments:

khairyn said...

nak krim mesia aku tu ke?
aku pun eczema kat jari kanan ni. Dah 3 minggu ni baru nak kering n baik sebab tak pantang makan seafood huhuhu

iina said...

lah makin teruk ke gatal muka ko tuh.. ingatkan dah balik uk nie ok dah.. ada benda yang ko kena pantang kot