Free Delivery on all Books at the Book Depository

Monday, March 09, 2009

Katakan Padaku

Puisi daripada Latiff Mohidin, pernah dilagukan oleh Ahmad Ramli. Aku penah tengok klip lagu ni kat tele dulu tapi tak ingat chanel pada, rasanya RTM la kan kalau lagu-lagu camni. Aku dah lama dok cari mp3 lagunya tapi tak jumpa, imeem tadak, ares tadak, mixpod tadak huhuhuhu...kalau sesapa ada mp3 nya boleh kongsi ngan aku tak

Katakan Padaku

katakan padaku
sejak puisi mengalir
sejak langit meratap
mengapa air mataku
terasa baru bagai embun terasa baru?

burung rembang membuka sayap
daun-daun menjadi lebih redup
aku lewat lagi berdayung di depanmu
kau siap lagi berdiri di tebing

semua pepohon menjadi sepohon di sampingmu
semua detik menjadi sedetik di matamu
sungai ini pun terasa betapa gemuruh
menyambut semarak api di bahumu

katakan padaku
sejak malam menjelma
sejak maut menyentuh
mengapa sepi jiwamu
terasa baru bagai pedihku terasa baru?

2 comments:

Layla Haq said...

Sudah jumpakah lagu ini? Saya juga mencarinya.

akuatik said...

samapi sekarang saya belum jumpa lagu ni...cari kat internet, imeem, youtube pun tak jumpa