Free Delivery on all Books at the Book Depository

Thursday, May 29, 2008

Pra-kembara bumi thistle

Niat asalnya nak keluar membeli ayam cuti Bank Holiday 25 Mei lepas. Sebelum tu ke Armadale dulu sebab Mimi masak nasi lemak. Huhuhu senang ja nak ajak aku bertandang, kalau ada makanan dan aku pulak kelapangan maka tak semena-mena sampaila aku nanti.

Contoh terkini sanggup naik bas dari Lancaster ke Manchester, tukar bas di Preston sebab terpengaruh dengan promosi 2 ketul ayam goreng dan kentang dengan harga £1.30 je. Pastu beger ayam £1 je. Murah sungguh. Kalau di kedai doner dekat Sainsbury's tu begernya £2.50, kentang saja dah £1.90, masuk ayam lagi la bertambah reganya. Aku rasa Glasgow patut masuk kategori Band B dalam ranking elaun huhuhu

Balik pada cerita Bank Holiday, lepas kekenyangan dan hampir kebuntangan nasi lemak, geng Armadale ajak ke The Forge dan berpiknik di Alexandra Park. Satu lagi pantang aku huhuhuhu pantang diajak bersoping...

Dari The Forge Shopping Centre tu konon-konon nak naik bas yang lalu Alexandra Park, malas nak lalu Retail Park sebab tak nak jalan jauh. Jadi kami naik bas yang lalu Edinburgh Road, sebab seingat aku jalan ni bersambung ngan Cumbernauld road yang bersambung dengan laluan Alexandra Park tu. Sekali keempat-empat terdampar di kawasan ntah mana-mana ja bas pun tak banyak yang lalu situ...mujur la jalan punya jalan terjumpa la satu taman...dah memasing tak larat nak cari Alexandra Park..singgah je la piknik kat sini...

vandalism di mana-mana


sisi lain bandaraya industri glasgow


bekalan piknik dari asda the forge


di tengah medan yang hijau

Lepas tu ada acara makan lagi di Armadale..nasi ayam pulak. Sudahnya sampai ke malam tak tercapai juga matlamat asal aku keluar umah...nak beli ayam huhuhu

0 comments: