Free Delivery on all Books at the Book Depository

Saturday, May 17, 2008

Masih di sini

Dah seminggu aku menghabiskan hari-hari dengan masa yang lebih lepas berenti keja. Yang aku nampak output study masih macam dulu jugak. Cuma lebih ligat merayau saja. Kalau dulu mana-mana aku merayau pun jam 4 petang dah kelam kabut naik bas balik, la ni sudah pandai menambah lagi destinasi perayauan. Dan yang penting paper yang diminta tak jugak siap-siap.

Dan aku menyalahkan perpindahan opis sebagai punca keadaan ni huhuhuhu..yang penting bukan salah aku. Kami kena pindah ke tempat lain sebab opis lama akan di ubahsuai selaras dengan proses penjenamaan semula unit-unit penyelidikan di jabatan aku. Tak, tak...bukan pindah tu yang menimbulkan masalah. Tapi suasana opis baru yang sangat tak kondusif untuk aku. Dapur dengan mikrowave takdak. Erkkk mana mau panaskan nasi nak makan tengah hari? Sumsa? Selalu gak gi Sumsa tapi kena lewat sikit la sebab selalu dok panaskan nasi semerbak saja baunya memenuhi maya pada Sumsa tu. Mesti depa kat ruang solat tu terbau punya la. Terpaksa dok menyembur-nyembur Airwick la pulak. Nak masak air di opis pun kena merentasi opis lain nak amik air. Huh, ada je yang tak kena. Opis pulak panas, kerusi tak bess...lagi lagi

Lagi...apa lagi alasan aku dengan kegagalan menyiapkan apa yang Xiu mintak. Ahaaaa...cuaca panas mengganggu proses kreativiti aku..boleh gitu..tahun ni rasa lebih panas dari tahun lepas...hari-hari kebelakangan ni suhu mencapai 20°-21°C...sampai kepala pun mula sakit. Kalau ikut ramalan cuaca minggu depan dah turun balik. Tapi mendekati summer solstice ni tak tau la macam mana. Apa? 20°C pun panas ke, kat Mesia lagi panas tau! Ya, ya suhu di Mesia sana memang panas, tapi keadaan lain kena juga diambil kira. Di Mesia tu panas pun kelembapannya tinggi, dan cahaya matahari tak terik . Terasa sungguh berbahang. Aku kalau boleh nak duduk rumah saja, kat rumah sejuk sikit. Tapi kalau duk rumah bukan ada keja lain, tak abih-abih nak makan, makan, makan dan makan. Pagi, mid-morning snack, tengah hari tea time. dinner, supper...elok ja jadual makan aku.

Sedar tak sedar dah seminggu habis macam tu saja. Banyak lagi alasan lain ..sakit kepala, angin ..dalam banyak-banyak alasan tu satu pun tadak berpunca dari aku kan...huhuhuhu escapism...lagi mau banyak cakap. Nampaknya lambat lagi nak sampai ke Mount Doom ni.

Oh, Kak Sofinie menge'tag' pulak. Nak kena senaraikan 7 perkara yang pelik pasal diri sendiri. Aiseh, setau aku takdak benda yang pelik semuanya normal ..kira average person saja la aku ni...jenuh la nak bermeditasi cari idea nanti.

Rasanya tujuan tag mengetag ni sebab nak bagi idea untuk buat entry blog kan...dak pun nak bagi orang kenal kita...erkkk perlu ke..

2 comments:

izinni said...

ya ya. sama je kita. hehehhe .. semua bukan salah kita.

masa aku langgar keta orang dulu .. ehhhh orang langgar keta aku la .. sampai sekarang aku tak puas hati bila dia kata aku yang langgar dia dulu. tolooongggg sikit!

kalau aku tensi ... bukan salah aku ... salah cuaca yang panas menggila sekarang. hehehe

ya ya ... semua salah kecuali aku. yiieeehaaaa ... :p

akuatik said...

aa betul betul betul betul betul...tiada yang lain melainkan salah org lain belaka huhuhu