Free Delivery on all Books at the Book Depository

Friday, April 01, 2011

Pencen

La ni dah pencen dah daripada menega nasi ngan kek. Pembantu di dapur dah balik kampung jadi tokei kedai tak berupaya la nak buat semua. Mana dengan tesis yang tak siap-siap (mana nak siap kalau tak buat kan? ekekekekeke). Pencen ni kira persediaan la nak meninggalkan rumah aku kat Charles Street yang tercinta ni.

Oh, ada yang ingat aku seronok sangat duk sini sampai tak mau balik. Ya betul! Memang seronok duk sini, barang murah (relatively). Dalam keadaan kewangan yang runcing, belum sampai tahap pi cari siput babi buat makanan. Roti sebuku 800g tu £0.70, kat tanah tumpah darah tercinta boleh dapat ka? Rega makanan relatif dengan duit murah. Gaji £1000 tu bagi aku dah mewah, kalau gaji RM1000?

Tapi seperti yang aku sebutkan, tanah tumpah darah tercinta (walaupun kat sini pun ada jugak darah tertumpah), aku tak punya semangat perantau yang kuat. Kalau nak merantau lama aku kena bawak semua ahli keluarga hahahahaha!

Jadi, aku sebenarnya nak balik sangat. Meluat sangat dengan sistem dan polisi, tapi aku tetap cintakan negara sendiri. Kalau orang nak ukur patriotiknya aku dengan kibaran bendera kat keta aku, then I'll never be patriotic enough to them. But, then again, am I bothered?

4 comments:

watachiwa said...

pulanglah..
pulanglah ke tempat asalmu
kekekeke

yg darat pulang ke darat
yg laut pulang ke laut

er er..relevan ke lagu ni? hahahah

akuatik said...

wata, lagu ulik mayang ke apa tuh? lain macam bunyinya tau hahahahah

hk said...

Baliklah. Musim durian dah ni. rambutan pun dah ada.

akuatik said...

hk, jangan durian ngan rambutan pun tiruan sudah hehehehehe