Free Delivery on all Books at the Book Depository

Sunday, October 19, 2008

Pesta Kek St. Vincent

Semalam memang sakan la aku berpesta membuat kek. Dalam kapasiti domestik la, bukan ikut tarif orang meniaga. Sebab aku pun dikira ahli angkat Dennistoun, untuk rumah terbuka kali kedua ni kena buat kek keret. Aku buat tiga biji kek keret ngan sebiji kek pisang. 2 kek keret untuk jamuan, satu untuk tuan rumah, kek pisang pulak sebab aku teringin sangat nak makan.

Punya la sakan buat kek, kul 3 pagi baru tidoq. Mula membuat tu daripada kul 8 malam. Sebelum tu, dalam kul 5 lebih keluar membeli bahan-bahan buat kek. Balik ja terus mula kerja sebab takut tak sempat siap sebelum subuh. Nasib baik ada bantuan khas pendatang import dari Armadale untuk menguruskan hal parut-memarut dan memesin bahan mentah. Aku pulak bersempena dengan nak peristiwa 4 biji kek satu malam ni dah pi beli hand mixer tu. Mana larat wehh nak memukul adunan dengan tangan. Kira bila mass production ni banyak guna mesin la. Kurang la sikit kasih sayang yang dicurahkan masa buat kek tu pasai banyak pakai mesin ja. Tu pun letih jangan cakap la. Nak mengadun tu sat saja dengan mixer, nak tunggu pembakaran la pulak. Letih dengan mengantuk tak terkata. Tapi puas hati sebab habis semuanya, cuma tinggal ada sikit lagi kek keret ngan kek pisang kat umah, boleh la buat makan-makan sambil minum petang.

Hari ni pulak sakan ler berkampung kat Dennistoun. Sampai ke malam baru balik. Menunya mi kari, soto ayam, buah-buahan, kek keret dan minuman ringan. Hepi sakan tuan rumah sebab semuanya habis. Aku pulak hari ni hilang sat kepantangan huhuhuhu, tapi boleh rasa la kenaikan paras gula dalam darah berdasarkan simptom-simptom yang dialami. Mana tak naik, dok merasa kemanisan frosting, merasa kek, nasi impit, spageti..sakan la berpesta. Esok pun ada jemputan lagi, makan lagi....

0 comments: