Free Delivery on all Books at the Book Depository

Thursday, October 18, 2012

Projek 1200: Minggu 1

Sat saja, dah seminggu aku dengan projek ni. Setakat ni belum lagi mencapai 1200, kecuali masa posa. Aku track jumlah kalori ni guna MyFitnessPal. Senang la jugak sebab sesetengah makanan dan jumlah kalori dah ada orang yang tolong masukkan. Susah jugak rupanya nak mencapai 1200 kalori ni. Kalau ikutkan ebook tu, intake kalori sepatutnya dalam 1330 camtu. Aku la gatai nak rendahkan sendiri-sendiri. Rupanya susah jugak. Macam hari ni, tengah hari tadi makan nasi ayam. 600 kalori. Biaq betoi! Tapi nak kata tak logik pun, ada logik gak. Ayam tu ayam goreng. Nasi putih secawan pun dah 200 kalori, ni kan pulak nasi berminyak. Masa tadi nak beli nasi berlauk pun semuanya tak menyelerakan. Beli dulu baru check kalori. Itu lah jadinya.

Berat? Agak obses jugak aku duk menimbang hari-hari walaupun sebenarnya tak perlu pun, cuma aku nak buat untuk rekod saja. Sebab berat berubah-berubah untuk jangka masa pendek. Tapi turunla 1kg selama seminggu, walaupun sabtu ahad program diet memang terbabas. Harapnya hujung minggu ni tak ada yang terbabas lagi, aku perlu bersedia untuk menguatkan jiwa dan perasaan memandangkan minggu depan raya haji.

0 comments: