Free Delivery on all Books at the Book Depository

Friday, December 10, 2010

Puasa

Buat sementara aku sedang berpuasa-menahan diri daripada menonton sebarang klip video youtube, atau download atau upload gambar. Kisahnya, bayaran internet kat tempat aku adalah berdasarkan 10 yuan untuk setiap 6GB.

Yang aku pulak ingatkan 10 yuan sebulan, unlimited. Maklumla dah biasa dengan konsep unlimited ni. Jadinya, setakat ni dah 90 yuan la aku bayaq, masa mula-mula sampai lagi la sakan aku dok nonton youtube. Youtube belajaq bahasa depa pun banyak jugak la aku dok tengok.

Tak tau nak buat apa, dah tu rajin dok upload gambaq pulak. Kat facebook la, kat belog la. Sakan ler. Sekali akaun negatif hahahahaha...

Hari tu aku ada la pi komplen, sebab dah bayaq 10 yuan tapi tiba-tiba lepas 2 hari tinggai 0.97 yuan saja. Sapa tak bengkek kan...

Pi opis IT, satu baris ayat saja boleh cakap, hat lain semua aku bantai omputeh la...depa tak paham cakap omputeh..aku pulak tak paham cakap depa. Mintak tolong pelajar yang ada kat situ la, lama jugak la dok bertekak ngan makcik tu. Dia cakap flow aku melebihi had, ye la 6GB sebulan. Aku dah berapa puluh GB dah. Tapi aku dah bayaq banyak kan... Pong pang pong pang....mujoq la memang depa ada silap sikit baki tu, hilang 2 yuan... tak la malu sangat kan ngan bebudak yang dok tolong translate pergaduhan tu hehehehehehehe....

0 comments: