Free Delivery on all Books at the Book Depository

Monday, June 06, 2011

Blog tentang makan

Satu ketika dulu aku penah dapat resepi kek coklat yang sangat sedap daripada kawan aku. Malangnya masa tu blog tak dak lagi, jadi resepi tu ditulis atas kertas saja. Terlupa pulak nak menulis kat tempat lain masa tu. Lepas beberapa lama, kertas resepi tu hilang ntah ke mana. Aku tanya kawan aku yang bagi resepi tu pun kata dia dah lupa resepi tu.

Dok cari kat internet kot-kot ada yang punya resepi tu, sampai la tak jumpa walaupun memang sangat banyak resepi kek coklat yang boleh didapati, 1001 macam resepi kek coklat. Rugi kan? Aku cuma ingat sebahagian bahan-bahan, tapi sukatan yang tepat memang tak ingat.

Itulah sebab utama aku letak resepi kat sini, kalau lah satu hari ni buku resepi yang aku dok salin tu hilang, senang nak rujuk kat sini. Dan kalau pi mana-mana tak payah la mengangkut buku resepi kan? (dengan syarat ada access internet la hehehehe)

Sambil tu boleh la jadikan rujukan orang lain jugak, terutama kalau nak cari ilham nak makan. Kebanyakan yang sampai ke sini melalui search pun biasanya yang mencari resepi, la ni kek velvet la yang sangat popular. Tapi kan, sebenarnya kek tu tak la sedap mana pun, cuma sedap krim dia la kot.

Adapun bagi sesiapa yang rasa aku ni asik-asik tunjuk makanan, aku nak maklumkan awal-awal bahawa aku ni biasanya makan sehari dalam 3-4 kali jugak kecuali bulan posa. Jadi, kalau nak dikira, posting berkaitan makanan hanyalah sedikit catatan saja berbanding yang sebenarnya. Hangpa yang hanya makan sebulan sekali atau dua kali saja tak akan paham.

3 comments:

Cik Liza said...

yay.. menanti posting pasal makan makan makan.. ^_^

akuatik said...

ada gambar tapi mls nak upload hahahaha

cek chun said...

aku asyik dok kena - awat dok kerja aplod pic makanan?
dah tu aku de blog pasai makanan, nak wat gena.. sengal tul soalan.