Free Delivery on all Books at the Book Depository

Tuesday, March 16, 2010

Selekoh tajam

Sejak balik dari kampung baru semalam aku jumpa bos. Sebenarnya dia nak jumpa 2 minggu lepas, tapi email dia tu aku baca keesokan hari. Jadi aku cakap kat dia aku tak masuk uni sebab ada tanda-tanda selsema. Tu yang jadinya semalam baru jumpa.

Benda pertama yang aku tanya dah tentula pasal responden untuk case study aku. Ikut perancangan lepas habis analisis case study ni boleh la mula menulis sepenuh hati untuk tesis. Poyo ja..orang lain masa-masa ni dah nak submit tesis aku baru nak menulis hahahahah

Yang tak syok tu, sampai la responden yang jugak kenalan bos ni tak bagi jawapan bila kami boleh pi ke tempat dia. Dok menunggu saja dari bulan 1. Tu yang tarikh aku balik kampung dulu pun sangkut sebab dok tunggu respon depa, rupanya sampai 3 bulan pun senyap jugak. Jadinya, bos cakap kalau macam ni kena cari responden lain la untuk case study, sebab kena ada 2 case study. Yang pertama dah siap hujung tahun lepas. Ok, apa nak kecoh kalau kena buat case study lain kan? Sama macam kena buat eksperimen lain ja kan? Masalahnya, bila pakai responden lain, maknanya aku kena mula study design untuk produk lain pulak. Untuk kosi roda tu aku rasa dekat 2 bulan dok study. Daripada konsep sampai la mechanism, sekali dengan rehabilitation cases kena study. Ya la kalau nak bantu designer mendesign kita kena la tau lebih lagi, bukan ka? Lebih mudah kalau aku saja yang buat design tu kan, kot mana pun aku memang kena tau jugak. Sebelum tu study Mars rover. Majnun hahahahaha!

La ni kena buat design pam hydraulic untuk minyak pelincir basikal. Tak terkata pa dah. Aku balik opis terus edit sajala template untuk wheelchair design, tapi fikiran serabut jugak la. Last-last pi sembang ngan Hisham yang dah nak submit tesis dia, dia dok gempaq aku takleh siap dah la nampaknya tahun ni. Aku sengih ja la. Nak buat camna, bukan kemahuan fikiran gitu..

Terasa macam nak patah pinggah pulak ikut selekoh kali ni....

4 comments:

khairyn said...

aiyoh

meh la jadikan aku responden ko hahaha
jom kita naik beskat

ok ok esok kita pi horray horray la tenangkan kepala yg serabut tu huhuhu

akuatik said...

ko tabley jadi responden sebab nanti aku kena design information processing system pulak hahahaha

esok nanti kita texting2

Mimiamilia said...

selamat berkona baring...huuuu

akuatik said...

sedang berkoner terbaring2 ni hehehe