Free Delivery on all Books at the Book Depository

Monday, April 13, 2009

Jalan-jalan Easter - Scarborough

Aku baru sampai malam tadi dari Hull. Kepenatan sungguh. Ada program melancong ke England masa cuti Easter. Asalnya program dirancang untuk bercuti ke Hull, lepas tu ke Lake District. Program ke Lake District terpaksa dibatalkan pada saat-saat akhir atas sebab yang tak dapat dielakkan, jadinya aku ngan Khairyn pun buat program lain, jalan-jalan ke bahagian selatan England.

Awalnya ambitious tak ingat la, dua hari nak cover dari driving dari Hull ke Land's End, lepas tu Devon. Sudahnya destinasi sebelah South East semuanya tak pi, cuma dan pi ke South West saja. Kami ke Hull dulu berehat kat rumah kawan Khairyn. Lepas tu sewa kereta dan jalan-jalan ke Scarborough. Awal pagi esoknya bertolak dari Hull ke Chipping Campden, Stonehenge, Salisbury dan Dartmoor National Forest. Kira tidoq kat Youth Hostel di Dartmoor la. Esok pagi terus ke Tintagel, Port Isaac (lokasi citer Doc. Martin), Port Quin dan Land's End. Ingat balik nak singgah Bath lagi, tapi dah lewat masa dari Land's End tu, jadi terus balik aja. Tu pun sampai rumah dah kul 1 pagi. Driver sorang ja, dengan jarak 1000 batu lebih dalam masa 2 hari, sakit pinggang driver tu hehehehe...aku macam biasa la..tukang baca peta..

Perabih duit











Scarborough-Bandar pelabuhan perikanan di utara Yorkshire



Lunch set kami di Scarborough - Fish supper, mushy peas, roti & mentega, aiskrim dan teh


2 comments:

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Salam,

Next week pergi London and Paris from 21st t0 26th.Ingat nak pi melencong ke Glasgow jenguk you all.Dah siap survey fun fare National Express lagi.Tapi program packedlah and some more pergi dengan big boss.Payah sikitlah.

Fuh..dari Glasgow ke Scarborough and lencong ke Land's End?Memang patah pinggang.

I love Scarborough Castle.Kami dulu dok drive pi sana pekena homemade popia kat dalam castle.

akuatik said...

Wahh..sangat rugi sebab masa2 gini je la yang sesuai nak melawat glasgow ni..Paris pun best.. kalau ada rezeki ke sini boleh la singgah..boleh piknik kat stirling castle pulak..

Dok kat sini tadak keja lain asik pi melawat castle saja la..saya nak ke linlithgow palace nanti..selalunya masa2 gini cantikla sebab banyak bunga kat kat garden..