Free Delivery on all Books at the Book Depository

Wednesday, December 05, 2012

Projek 1200: Tamat

3 minggu tak update perkembangan projek ni. Lepas balik dari Bandung, aku mula jadi kelam-kabut dan rasa tak cukup tangan nak buat kerja. Balik dari Bandung 18 Nov, ada 2 minggu saja untuk persiapan terakhir kenduri.

Masa di Bandung kirim salam la nak kawal kalori ka apa, makan saja yang mana depan mata. Aku jadi tukang perabih pun banyak jugak. Abang ipar aku memang takleh masuk la dengan selera sana. Masuk kedai saja tanya tomyam hehehheheh. Kami banyak makan masakan Padang sebab itu saja yang kebanyakan orang boleh makan. Aku suka sambal terung, masak lemak perut, tempeh dan tahu goreng. Tahu rasa lembut, tak mampat macam tahu kat sini. Makanan ringan, aku suka pisang salai. Sedap! Kalorinya pun ntah berapa aku tak kira.. hahhahahha.

Sabtu lepas kira dah abih la projek aku, target nak kurangkan beberapa kilo. Tapi, sebab sentiasa terbabas saja, hanya 3.5 kg yang turun. Cuma, sebab aku tau kiraan kalori sentiasa berlebihan, aku senaman paling kurang 4 kali seminggu. Biasanya boleh dapat 5 hari la. Weekend kira cheat day. Tak ada senaman, tak kira kalori apa. Mula minggu baru kira badan lebih bertenaga untuk senaman berat sikit. Jadi, walaupun berat tak turun banyak, badan lebih padat dan mampat. Hahahahhaha... Tu pun ada mak menakan aku cakap nampak kecik sangat. Tak elok kalau kecik sangat, katanya.

Lepas ni, nak mula balik program ni. Lepas tu nak pi buat medical check up tengok gula dan kolesterol. Dah dapat 50kg cuma perlu maintain saja la, untuk kesihatan berpanjangan. Jadi, lepas ni kita turunkan 8 kg pulak. Yeah!!!!!!!


0 comments: