Free Delivery on all Books at the Book Depository

Sunday, January 06, 2008

Pada Yang Ditinggalkan

Aku dah siap bersihkan bilik air, ruang tamu dan dapur. Dah hoover cuma tinggal bilik saja belum berhoover dan beg belum kemas. Ada sikit lagi shortbread perlu dibeli. Untuk ke Hainan, dah tukar duit dalam 1800 yuan, harap cukup la kot. Landlord pun aku dah hantar mesej, katanya nak mai petang nanti amik duit sewa. oh, Khairyn, coklat tu bila nak abihkan, tau saja la aku kan pemahit orangnya. Tadak sapa nak makan pulak nanti.

Wah, begitu sekali persediaannya sebelum meninggalkan bumi thistle buat sementara. Jadi sebenarnya boleh la aku memprofile diri aku sebagai berfikiran jauh dan tersusun. Cuma kelemahan aku cepat sangat terganggu hahahahha. Plan, plan, plan dan plan tadak masalah. Melaksanakan satu keja lain tu. Sebab tu plan aku nak siapkan slide presentation sampai la tak siap lagi. Outline dah ada, bos kata 10 minit saja cakap. 5 minit lagi soal jawab. Esok punya review lagi.

Adoi, fikiran aku dah melayang ke kampung. Teringin nak makan ikan bakar, sotong tepung, ketam masak lemak yang fresh gitu. Kat umah lak teringin nak makan ketupat ngan rendang pedas, nasi minyak, laksa patani semuanya resepi turun temurun. Nyam nyam nyam...

2 comments:

Anonymous said...

Salam

Kao nak pegi China ye ? One week ?

Take care.

khairyn said...

bila lah ko nak buatkan sambal sotong getik kat aku :(